Witamy na oficjalnej stronie polskiego dystrybutora Dr. Bronner's
HomeO nas

O nas

Historia

Korzenie tkwią w Szwabii Laupheim niedaleko Ulm. Tutaj przodkowie założyciela Dr Bronner’s, Emanuel Heilbronner w roku 1858 r. otworzył swoją pierwszą manufakturę. W 1890 roku, rozszerzył rodzinny biznes i otworzył większą fabrykę w Heilbronn.  Wówczas pierwsze ciekłe mydła zostały przygotowane i dostarczane do toalet publicznych w Niemczech. Emanuel Heilbronner także – urodzony w 1908 roku – kontynuował rodzinną tradycję jako trzecia generacja nauczył się rzemiosła mydlarskiego i otrzymał stopień kapitana.

Emigracja do USA 

W celu realizacji własnych pomysłów w produkcji mydła, Emanuel Heilbronner wyemigrował  w 1929 roku do USA. Tam rozwinął receptury przedsiębiorstwa rodzinnego w produkcji mydła podwyższając nieustannie jego jakość. W proteście przeciwko przejęciu władzy przez narodowych socjalistów w Niemczech Emanuel zlikwidował „Heil” z jego nazwiska skracając go tylko do „Bronner”.

Siostry Emanuela, Luise i Lotte także wyemigrowały w latach 30. najpierw do Stanów Zjednoczonych, a następnie do Palestyny. Rodzice jednak ponieśli śmierć w obozach koncentracyjnych Auschwitz i Theresienstadt.

Po emigracji do Stanów Zjednoczonych Emanuel Bronner zaangażował się w pracę na rzecz świata bez wojen i nienawiści, by dokonało się zjednoczenie ludzkości w pokoju do pracy i wspólnego życia. Organizował cykle wykładów na temat pokoju na świecie i zagrożeń związanych z faszyzmem i komunizmem.

W Kalifornii, gdzie została w 1948 roku założona poprzedniczka dzisiejszej firmy „Dr. Bronner Magic Soaps „, kontynuuje on swoją serię wykładów i rozpoczyna produkcję słynnego mydła miętowego. Podczas swoich wykładów rozdawał mydła. Kiedy zauważył, że tylko niektórzy użytkownicy wysłuchali i zrozumieli jego filozofię, postanowił  nadrukować ją na etykietach butelek. Do  dziś mogą być odczytywane w postaci prawie nie zmienionej.

Wywiad z Michael Bronner

Kim jest Dr. Bronner? Jaka jest historia Dr. Bronnera? Gdzie i w jakich okolicznościach powstała marka?

Urodzony w 1908 r. w żydowskiej rodzinie, która wytwarzała mydło od 1858 r., Emanuel Bronner był trzecim pokoleniem certyfikowanym jako mistrzowska mydlarnia w ówczesnym systemie gildii. W 1929 roku przeniósł się wraz z jego formułami ​​wysokiej jakości mydeł w płynie i w kostce do Ameryki.

Po śmierci rodziny podczas Holokaustu, Emanuel spędził życie wyrzekając się nienawiści i wojny, w osobistej misji zjednoczenia ludzkości. W 1948 roku, Emanuel Bronner kontynuował swoje przesłanie w Kalifornii, rozpoczynając działalność firmy mydlarskiej jako Dr. Bronner w obecnej formie. W tym czasie zaczął także wytwarzać miętowe mydło w płynie pod marką „Dr. Bronner”. Prezentował mydło podczas swoich rozmów, ale wkrótce uświadomił sobie, że ludzie biorą je bez wysłuchania pełnego przesłania, postanowił więc pisać swoją filozofię Moral ABC na butelce w małym skrypcie, który jest nadal używany na opakowaniu dr Bronnera.

Produkty Dr. Bronner są znane ze swojej jakości, wszechstronności i szacunku dla środowiska, nasze mydło cieszyło się niewielką, ale lojalną kontynuacją we wczesnych latach. Jednak pod koniec lat sześćdziesiątych sprzedaż mydła zaczęła eksplodować, ze względu na niezrównaną jakość ekologiczną połączoną z przesłaniem Emanuela Bronnera, by urzeczywistnić naszą transcendentną jedność ponad podziałami religijnymi i etnicznymi. Wkrótce słowo „szeptane” uczyniło mydło Dr. Bronnera kultowym w tamtej erze, a po dekadach mydła rozprzestrzeniły się w każdym sklepie ze zdrową żywnością w Stanach Zjednoczonych. Następnie – zdobywając fanów z różnych dziedzin życia – zostało numerem jeden wśród marek naturalnych mydeł w Ameryce Północnej.

Kto zarządza firmą w dzisiejszych czasach? Czy to nadal firma rodzinna?

Czwarte i piąte pokolenie rodziny Bronnerów, które dziś zarządza firmą, nadal produkuje nasze niedoścignione mydła z troską i uczciwością. Wnuki Emanuela Bronnera, David i Michael Bronner, są odpowiednio prezesem i prezydentem firmy, wspierane przez ich siostrę, Lisę, która doradza w zakresie obsługi klienta i ma własną stronę internetową, aby wyjaśnić, jak używać produktów o nazwie „Going Green with a Bronner Mama. Ich matka, Trudy Bronner, jest dyrektorem finansowym spółki.

Dr Bronner’s jest firmą rodzinną, nie tylko dlatego, że najbliższa rodzina pracuje w kierownictwie firmy, ale dlatego, że uważamy wszystkich, którzy pracują z nami, za część naszej dalszej rodziny. Sednem tego, w jaki sposób chcemy, aby nasz biznes funkcjonował, jest jeden z fundamentalnych filarów, który kieruje naszymi praktykami biznesowymi – jak nazywamy nasze kosmiczne zasady – „traktujemy pracowników jak rodzinę”. Z tej perspektywy widzimy całą naszą firmę jako naszą All-One i staramy się stworzyć miejsce pracy, które przyczynia się do dobrego, zdrowego i wysokiej jakości życia naszych pracowników. Mamy nadzieję osiągnąć to poprzez zapewnienie uczciwego wynagrodzenia z hojnymi świadczeniami, w tym 100% bezpłatnej opieki zdrowotnej dla pracowników i ich rodzin, rocznych premii do 25% wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych w pełnym wymiarze godzin i 15% wynagrodzenia w podziale zysków.

Zasada marki nr 1 brzmi: „Work Hard! Grow!” „Pracuj ciężko! Rozwijaj się” Skąd pochodzi ta surowa reguła? Skąd pomysł? Jak to zastosujemy?

Pierwsza z naszych „kosmicznych zasad” pochodzi bezpośrednio z manifestu Emanuela Bronnera, jego moralnego ABC:

„1: Jeśli nie dla mnie, kim jestem? Nikim! 2. Jeśli jednak jestem tylko dla mnie, kim jestem? Niczym! 3: Jeśli nie teraz, to kiedy?! ” Tak zaczyna się moralne ABC Emanuela Bronnera.”

Przesłanie jest jasne: jesteśmy odpowiedzialni za siebie, ale także za innych nawzajem, a wraz z rozwojem musimy wzrastać odpowiedzialnie. Kiedy uczymy się, rozwijamy i ulepszamy, sukces jest motorem, który sprawia, że wszystko inne staje się możliwe.

„Fund & Fight for What’s Right” to kolejne motto dr. Bronnera. A co jest słuszne? O co powinniśmy walczyć?

W firmie walczymy i wspieramy finansowo sprawy, w które wierzymy. Widzimy naszą firmę jako narzędzie do promowania pozytywnych zmian na świecie.

Główne problemy, na których się skupiliśmy to:

  • Organiczna integralność w pielęgnacji osobistej
  • Promocja autentycznego sprawiedliwego handlu Fair Trade
  • Rekomercjalizacja konopi przemysłowych w USA
  • Etykietowanie genetycznie zmodyfikowanej żywności (zawierającej GMO)
  • Prawa i ochrona zwierząt
  • Podnoszenie minimalnego wynagrodzenia w USA

Inne obszary zainteresowania obejmują ochronę środowiska; programy wsparcia dla młodzieży; kampanie pokojowe i dotyczące praw człowieka; inicjatywy walki z ubóstwem; i ogólnie promowanie sprawiedliwości społecznej i równości w kraju i za granicą.

A co z innymi kosmicznymi zasadami dr Bronnera? Co jest ważne dla nas i dla naszej planety?

Nasze sześć „kosmicznych zasad” określa nasze najważniejsze relacje i prowadzi nas we wszystkim, co robimy, od tworzenia mydeł po przywracanie pokoju. Za ich pośrednictwem jesteśmy w stanie realizować naszą misję, aby wytwarzać produkty odpowiedzialne społecznie i środowiskowo, o najwyższej jakości i przeznaczać nasze zyski, aby pomóc w tworzeniu lepszego świata. Poza trzema wyżej wymienionymi, nasze zasady obejmują również:

„Rób dobrze dla klientów” i „Bądź uczciwy wobec dostawców”

Zasady te są częścią naszego wyrażenia „Złotej Zasady” i robią dla innych tak, jak byś zrobił to dla siebie.

Wyrażamy to, tworząc najlepsze mydło, używając wyłącznie najczystszych składników organicznych i pochodzących ze sprawiedliwego handlu Fair Trade większość naszych produktów jest wegańskich i certyfikowanych według tych samych norm organicznych co żywność, bez syntetycznych konserwantów, bez środków pieniących.

Niezależna certyfikacja gwarantuje, że nasze produkty spełniają najwyższe standardy w zakresie zrównoważenia ekologicznego i społecznego. W świecie, w którym toksyny w naszym środowisku i towary konsumpcyjne rosną, walczymy o rynek, na którym konsumenci nie są wprowadzani w błąd, a jednym z najlepszych sposobów na to jest budowanie relacji z ekologicznymi rolnikami i producentami oraz tworzenie więzów sprawiedliwych dostaw. Tworzenie i konsumowanie produktów zapewniających uczciwe ceny dla rolników, płace zapewniające utrzymanie, doskonałe warunki pracy dla pracowników, inwestycje w społeczności, szacunek dla ziemi i ludzi to sposób na zachęcanie do szacunku dla nas samych, naszych globalnych sąsiadów i Ziemi.

Nasze relacje z naszymi organicznymi dostawcami są bezpośrednie, lokalne, osobiste, trwałe, namacalne i weryfikowalne. Klienci mogą wiedzieć, że kupowane produkty będą miały rzeczywisty i pozytywny wpływ na ludzi i społeczności, które je kupują.

Traktuj Ziemię jak dom.

Zasada ta zaleca naszą filozofię ochrony środowiska, ponieważ upewniamy się, że procesy, dzięki którym nasze produkty są zrównoważone, biodegradowalne i nadające się do recyklingu. Szanujemy zasoby Ziemi i uważamy, w jaki sposób korzystamy z tych zasobów. To, co pochodzi z Ziemi, musi wrócić!

Poza sloganami i pomysłami, jakie codzienne działania możemy podjąć, aby żyć lepiej i lepiej chronić nasze środowisko?

Jest tak wiele dobrego do zrobienia, tak wiele pozytywnych zmian, których możemy dokonać na świecie, używając naszych głosów i angażując się w postępowe działania. Czasami może wydawać się to przytłaczające dla tych, którzy chcą podjąć działania w swoim życiu. Mamy możliwości, które możemy podjąć każdego dnia, które mogą wywierać duży wpływ, takie jak dokonywanie świadomych wyborów w zakresie żywności, takich jak spożywanie mniejszej ilości mięsa, używanie mniejszej ilości energii z tworzyw sztucznych i paliw kopalnych oraz wspieranie firm, które są produkują zdrowe produkty, które spożywamy w naszych domach i używamy do pielęgnacji osobistej. Każdy może głosować za pomocą swoich pieniędzy dla świata, w którym chce mieszkać.

Proszę podziel się z nami swoimi planami i projektami.

Nadal promujemy nasze przesłanie na całym świecie, aby zjednoczyć i „uzdrowić Ziemię”. Zdajemy sobie sprawę, że dzięki regeneracyjnemu rolnictwu ekologicznemu i uczciwości w naszych łańcuchach dostaw mamy potencjał odwrócenia zmiany klimatu poprzez sekwestrację dwutlenku węgla i stworzenie bogatej, zdrowej gleby – co odpowiada zdrowej planecie.

Poza tym, kontynuujemy nasze wysiłki jako B Corp (kapitalizm społecznie zaangażowany), aby stać się jak najbliżej „zero waste”, jak tylko możemy. Aktywnie angażujemy się w wysiłki całej firmy na rzecz recyklingu wody/materiałów, aby obniżyć zużycie wody, a „produkcję śmieci” zmniejszyć tylko do jednego kontenera na miesiąc. Ponadto nasze butelki są już w 100% produkowane z materiałów z recyklingu, a do pakowania używane są w 100% pofałdowane recyklingowe opakowania.

Niedawno zainstalowaliśmy również panele słoneczne, aby zaspokoić około 50% zapotrzebowania energii w fabryce Dr. Bronner, opracowujemy już plan energii odnawialnej, która zaspokoi 100% naszych potrzeb. To może być zrobione! All-One!

Brak komentarza

Przepraszamy, możliwość dodawania komentarzy jest obecnie wyłączona